zondag 10 januari 2016

Rokjesdag!

Zoals jullie wellicht hebben gezien, verkoop ik in mijn Etsy winkeltje alleen baby-artikelen.
Dit terwijl het hier vooral de kleutermeisjes zijn die floreren.

Daarom besloot ik een rokje te maken van de Frozen stof die ik hieronder gebruikte.
Aangezien dochterlief voldoende kleding in haar kast heeft, plaatste ik het rokje te koop op Facebook.

Voordat ik met mijn ogen knipperde was het al verkocht, vandaar dat ik er nog eentje maakte.
Dit keer met Dalmatiƫrs erop.

Als patroon gebruikte ik de taillemaat van mijn eigen meisje voor de bovenkant. De taillemaat x 1,5 gebruikte ik als onderbreedte.
De lengte van het rokje is ongeveer 30 cm.
De tailleband werd van boordstof, daarvoor gebruikte ik 75% van de taillemaat.
Onderaan werkte ik af met elastisch biaisband.




1 opmerking:

Frullemieke zei

Die rokjes zouden hier idd ook met open armen ontvangen worden bij de dochter ;-)