dinsdag 28 april 2015

G.I. Joe wordt G.I. Jane

Philip heeft het regelmatig over legerstof. Vele malen werd hij teleurgesteld doordat ik geen geschikt stofje vond met legerprint.
Tot ik laatst bij De Stoffenkraam was, daar vond ik een elastisch stof met de juiste print. Ideaal om een Theo te maken. Tot mijn verbazing werd de stof resoluut afgewezen. Hij wilde geen soldaten-stofje meer!
Ook oudste zoon weigerde deze print, dus automatisch kwam ik bij dochterlief uit.
Ik besloot de legerprint te combineren met fluor, roze in dit geval. Een stoere stof, een stoere combi, dat vraagt om een stoer kledingstuk. Het moest een short/hot pants worden.
Het patroon (maat 104)
vond ik in de bijlage van Knippie 1 2013.
De paspel stak ik tussen achterpassen en achterpanden. Iets te enthousiast naaide ik het broekje ineen, om er vervolgens achter te komen dat er achterop nog een ritsje moest.
De beschrijving was, zoals gewend van Knippie: zet de rits in. Dat moest netter kunnen, het tornmesje kwam te voorschijn en de rits werd netjes verwerkt in de tailleband. De uitleg van Mme Zsazsa in mijn achterhoofd.

Het resultaat is erg stoer geworden.

Drie plooien voor, lusjes en een steekzak

De details maken het broekje echt af

Knalroze op de achterkant.

I bought my youngest son the army fabric he had asked for for a long time. But, he refused.
My oldest son also refused to wear this print, so I had to make a pattern for my daughter.
I choose to make a hot pants from Knippie 1 2013. The pink details make it girly and sturdy.

1 opmerking:

Kiekielot zei

Nu zijn de jongens vast jaloers! Zouden ze het niet aandoen als jij toch zo'n stoer shirt in hun kast hangt?