donderdag 23 april 2015

Creatief uitstapje deel 4

Net bevallen van een dochter vond mijn schoonmoeder een poppenhuis. Klaar om naar de kringloop vervoerd te worden. Zij vroeg mij of ik het wilde hebben en ik zei "ja".
Het poppenhuis kwam in de garage terecht want dochterlief was nog te jong.

Het plan was om het poppenhuis voor haar vierde verjaardag te geven, echter tijdgebrek maakte dat het ding dit weekend pas af was.
Het wachten was op manlief die na een paar dagen weg, vanmorgen kon helpen om het gevaarte naar boven te tillen.

Het poppenhuis kreeg dezelfde kleur als de muur en de laatjes werden voorzien van een stukje leer. Hiervoor knipt men liefst niet, dus toch, een dure keerbare riem van manlief in stukjes en bevestigt deze met bout en moer aan de laatjes. Een kunstig gezicht en normaal gesproken low budget, behalve nu....

De drang om het poppenhuis in te richten kon ik naast mij neer leggen, Nieke mag dit zelf doen en de kans is groot dat het een Lego-huis wordt. Zij is dol op Lego.




This weekend I finished painting the doll house I got from my mother in law four years ago.
It was painted the same color as the wall and the handgrips were made out of a leather belt.
By accident I used an expensive belt...normally this is a low budget DIY.
I think my daughter will use the doll house as a Lego house, since she loves playing with Lego.

Geen opmerkingen: