vrijdag 28 november 2014

Knap staaltje opbergen

Zoals al eerder gemeld kreeg ik van mijn schoonmoeder een tas stofstalen.
Van de eerste lading maakte ik kussens, zoals je hier kon zien. Van de andere stalen maakte ik afgelopen week een opbergmand.

De stalen werden in lapjes van 15x15 cm geknipt. Ik maakte een lap van 3 bij 7 lapjes en naaide die rond als een koker. Daarna berekende ik hoe groot de bodem moest worden (omtrek : pi = diameter).
Van gabardine maakte ik een voering, echter in de naad naaide ik een lange rits.
De mand moest namelijk verstevigd worden met Decovil en dan is er van keren door een keergat geen sprake.
Nu kan ik via de rits zo de Decovil naar binnen schuiven. En mocht het nodig zijn om de stof te wassen, dan haal ik de Decovil er zo uit.

En nu zijn de stalen op, hopelijk volgt er eens een nieuwe tas!