zaterdag 30 augustus 2014

Regenjas Jackie

Al eerder maakte ik een Jackie jasje. Het patroon is eenvoudig en het resultaat erg leuk.
Nu komt de herfst er aan en wilde ik wederom een Jackie maken. Dit keer een maat groter en een stofje zonder pluizen. Het werd een waterafstotende stof van Micropeach, ik zag de stof hier en bestelde het bij Kleurenmix net als de fluo-roze paspel.
Buitenstof en paspelband zijn beide aaibaar, fluweelzacht. Een goede combinatie.
De voering werd een katoen en daartussen stak ik nog een fleece voor extra warmte.

Mijn zoektocht naar fluo knopen leidde mij van Debora naar Sarah, echter zonder resultaat. Omdat ik de jas klaar wilde hebben voor onze vakantie, koos ik voor witte knopen. En eigenlijk vind ik het prachtig zo.
De kraag voorzag ik ook van paspelband.

Mevrouw zag de foto reportage wel zitten dus hierbij een overkill.

We hebben er zin in!


Mooie knopen mama

Aan de achterkant de bekende afwerking

Uh, waar zijn mijn handjes nu? 

Kijk, wie daar aan komt hupsen

Jimmy, die heeft geen regenjasje nodig, hij wordt graag kletsnat geregend 

En nu is het genoeg, mama

4 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

Tof jasje is het geworden. Ben ook grote van van Jakie jasje. Het nieuwe heb ik nog niet gekocht.

Ladybug & Co zei

Mooi jasje!

Lilian zei

Wat leuk met dat paspelband en wat een leuke dochter ook, een schatje! :)

Khadetjes zei

Lol, die handjesfoto!
Ik vind het jasje héél mooi - zelfs zonder fluo knopen ;) - en wel handig dat het regenbestendig is hé.