zondag 2 maart 2014

Gingerbread op verzoek

Mijn vriendinnetje is zo enthousiast over onze (het label Schaap in Huis draag ik samen met haar) creaties, dat wij voor haar drie koters ook aan de gang mochten.
Voor haar zoontje wilde zij graag een studentikoos overhemd van mijn hand. De vereisten: erg retro, met paspelband en achterop een dier met naam van zoonlief.

Aangezien dit jongetje bij de bakker vraagt om dinosaurussen, werd het dier achterop de rug een dino.

Het retro stofje is een licht gekleurd stofje geworden met een retro-print tot en met. Licht omdat de print dan extra goed uitkomt en omdat het jongetje in kwestie zelf een heerlijk kleurtje heeft.
De stof, Endless Chain Sky van Art Gallery, bestelde ik bij Noeks. Het was nog even puzzelen, want óf scheef geknipt óf scheef gedrukt.
Dat maakte dat ik de onderkant kraag heb moeten maken van wit katoen, er bleef geen bruikbaar stukje meer over.

Het patroon dat ik gebruikte is Gingerbread uit Homemade Mini Couture en het paspelband verwerkte ik onderaan de mouwtjes.

Mijn dochter showt het overhemd, nog zonder knoopjes en opdruk.
En daarna alsnog een foto van de opdruk, een stoere dino en de naam van de kleine man.


1 opmerking:

Timemimi 當代迷你倉 zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.