dinsdag 21 januari 2014

Nieuwe naam, nieuwe vlaggetjes

Een jaar geleden nam jongste zoon afscheid van het kinderdagverblijf, zijn groep heette de Gele Groep. Dochterlief zou zijn plaats daar innemen en als afscheidskadootje gaf ik onder andere een vlaggenlijn.

Nu is er een grote verbouwing gaande, zit dochterlief in een nieuw lokaal en heeft de groep een andere naam gekregen: Uilenbos. Het is een groep van wijze peuters, vandaar de keuze voor de uil als mascotte.
Dat betekende ook een nieuwe vlaggenlijn. Op de website van Marieke zag ik het perfecte stofje. Een diep oranje achtergrond, dezelfde kleur als de gordijntjes op de groep. En als tegenhanger eenzelfde stof met een bruine achtergrond.
Daarop flockte ik de naam van de groep. In afwachting van mijn Silhouette Cameo, koos ik een strak lettertype. Makkelijk te knippen.
Het flocken zelf bleek lastiger dan gedacht, de stof is canvas-achtig en de lijm wilde niet pakken. Na tweemaal 20 sec strijken lukte dat gelukkig wel.

Hier het resultaat (nu alleen nog even op zoek naar een lint):