zaterdag 21 december 2013

Merry Christmas! Merry Popsicle!

Al eerder maakte ik voor jongste zoon dit overhemd en voor oudste zoon deze variant.
Dochterlief heeft een kast voor kleren, voor haar maakte ik daarom in eerste instantie niets.

Maar niets is wel heel weinig. Daarom besloot ik een simpel mouwloos jurkje te maken. Niet te simpel, maar ook zeker geen rits. Het werd de Popsicle uit Homemade Mini Couture.

Huppelend rende mijn kleine meid naar de stofjeskast om iets uit te kiezen. Zij koos een Petit Pan met fluoriserende bloemen.

De schouderbandjes maakte ik van dezelfde stof. Zij zitten gewoon vast, ik ben niet het type dat bandjes gaat wisselen. Dat slingert door de kast en raakt zoek.
De bandjes werden vastgezet met een witte kamsnap. En voor de sluiting op de rug koos ik knalroze kamsnaps. Gekocht bij Kleurenmix.




3 opmerkingen:

Twee emmerkes water zei

heel mooi! en dat geeft mij nu het duwtje in de rug om toch datzelfde stofje te bestellen voor een jurkje voor ons pruts, bedankt ;)

Anoniem zei

Mooi, en past dat netjes bij je dochter? Voor mijn dochter is dat nogal aan de brede kant dat jurkje en ik heb nochtans geen zo'n smalle dochter... Groetjes, Ie-ouw-que

Fenna Achternaam zei

Ik gebruikte het patroon voor 3-jarigen, mijn dochter wordt in april 3 jaar. Het lijfdeel moest ik wat meer innemen dan het patroon aangaf, maar het resultaat was prima. Wel wat aan de korte kant wat mij betreft, maar dochterlief kan het goed hebben. Poepoepidoe!