maandag 9 december 2013

Lief klein zonnetje

Het meest dierbare kind na mijn eigen kinderen is natuurlijk het kind van mijn zusje. Mijn zusje als moeder zien is prachtig. Zij heeft goed kunnen oefenen, niet alleen met haar neefjes en nichtje, maar ook tijdens haar werk voor de klas.
Haar kind wordt morgen 2 jaar oud. Een geweldig stoere peuter, die keurig boekjes kan lezen in een stoeltje. Maar ook een echte boef kan zijn. Zijn grote neven komen wekelijks spelen en dat vindt hij prachtig. Zijn grote nicht, zij is in april al 2 jaar geworden, moedert over hem en spreekt hem regelmatig vermanend toe.
Zondag is zijn feestje en krijgt hij cadeautjes die hij leuk zal vinden. Het cadeautje dat hij morgen krijgt, zal vooral mijn zusje mooi vinden. Zij zit zelf ook veel achter de naaimachine, maar deze maakte zij nog niet. Dus maakte ik er eentje voor hem, een vlaggenlijn, voor op zijn (wellicht straks eigen) kamertje.
Zijn eerste naam is duidelijk te lezen, zijn tweede naam betekent “zon” in het Grieks. Vandaar de applicatie op het laatste vlaggetje.
Patroontje knipte ik gewoon zelf. De katoentjes zijn van Petit Pan, de letters van flockfolie. Als lint gebruik ik altijd keperband. En daarop paste ik free stitching toe, wat ik hier ook al eens deed.
 
Een vrolijk geheel
 
Het zonnetje was even priegelen

 
Stoere jongenskleuren


De raceauto's erbij om de maat aan te geven (vlaggetjes zijn ong 8x12 cm)


Geen opmerkingen: