maandag 18 november 2013

Stoere plunjezak

Al eerder zag ik een prachtige kampkit op haar blog. Een mooi cadeau voor stoere jongens.
En stiekem werd ik meer verliefd op de tas dan op de inhoud, alleen de verwijzing naar een patroon ontbrak.
Ik vermoed dat het patroon uit dit boek komt, een boek dat ik aan Sinterklaas ga vragen.

Nu moest ik het doen met mijn wiskunde-kennis. En destijds hoefde ik geen rekening te houden met naadwaardes, dus daar liep het even mis.
Bij de binnenzak kon ik de bodem eenvoudig bijknippen. Maar bij de buitentas zat de paspelband er al op. Ik loste het op door een stuk schouderband als naad te gebruiken en ben zeer tevreden met het resultaat.

De naam van de jarige werd er op geflockt met een stoer en recht lettertype.
De tas werd omgedoopt tot zwemtas en werd gevuld met een stoere badhanddoek.



Stof: bruine gabardine en katoen "Billy Prune" van Petit Pan beide uit het Vlaamse

Let op: mijn winactie voor de Filipijnen loopt is verlengd tot 25 november 2013!!

Geen opmerkingen: