maandag 23 september 2013

Hoodie time

De herfst komt er aan, dus tijd voor hoodies. Of te wel sweaters met lange mouwen en capuchon. Vooral jongste zon is er dol op. En hij is ook nog jong genoeg om stoere prints leuk te vinden.
Ik koos voor deze helblauwe tricot met zwarte vrachtwagens.
De boordstof is pikzwart en de voering van de capuchon werd mosterdgeel.

Het patroon komt uit de nieuwste Ottobre. De manier die daar wordt gebruikt om capuchons aan te zetten, met een kleine overslag op middenvoor, is ideaal. Het kan eigenlijk niet mis gaan, je komt altijd goed uit.
Mijn luie aard maakte dat ik de boordstof rondom de capuchon weg liet, ik stikte het geheel gewoon rondom door.

Omdat jongste zoon regelmatig gespot wordt met een bouwvakkersdecolleté maakte ik het geheel lekker lang met een smalle boordstrook onderaan,
welke hij goed over zijn bips kan trekken.




3 opmerkingen:

Lieve zei

Heel tof, ik ga dat patroon ook eens opzoeken!

Fenna Achternaam zei

Ja het is een ideaal patroon. En vooral met de lockmachine zit het supersnel in elkaar.

Fynn zei

Oh leuk! En dat stofje... Met zelf een jongen in huis heb ik al ondervonden dat toffe stofjes moeilijk te vinden zijn.