zaterdag 7 september 2013

Als een heertje de herfst in

Mijn oudste zoon draagt graag overhemden. En ik vind het prachtig staan, dus maak graag mooie exemplaren voor hem.
Zoals de Handkerchief uit het boek Homemade Mini Couture. Echter dan met de lange mouwen van de Merr-go-round eraan, volgt u het nog?
In de tutorial van mouw aanzetten was er al een sneak preview van deze blouse, echter de knoopjes ontbraken nog.
Het werden deze witte exemplaren. Zoals altijd maakte ik van het derde knoopje een drukker, kam snap. Een drukker om te zorgen dat de knopenrij nooit scheef dicht gaat.
Ook op de manchetten kwamen drukkers, want zelfs een volwassenen man lukt het niet om daar zelf een knoop te sluiten.

Op de achterzijde kwam een paspelband, geen zakken, vanwege onvoldoende stof.
De zakken van het voorpand verplaatste ik naar het midden, ik betwijfel of dat een goede keuze was.


Geen opmerkingen: