donderdag 29 augustus 2013

Vlaams goed!

Tijdens onze vakantie zaten wij vlak aan de Belgische grens. Reden te meer om eens een bezoek te brengen aan een Vlaamse stoffenwinkel.
Boven aan mijn lijstje stond de winkel Koekepeertje in Sint Kruis.
Bij thuiskomst was het moeilijk kiezen. Wat gaan we als eerste maken en voor wie?
Zeker was dat het voor de herfstcollectie zou zijn, korte mouwen maak ik niet meer.
Jongste zoon draagt longsleeves van oudste zoon, oudste zoon past nog veel van vorig jaar, jongste dochter had nog geen enkele lange mouw in haar kast hangen.

Het werd dus voor haar een blouse met lange mouw (patroon 14) uit de laatste Knippie 4/2013. Het werd een circus-blouse met ruches. De ruches zijn afgewerkt met een rolzoom van witte lockgaren, petrol had ik niet voor handen. Wellicht dat ik dit nog eens verander...ooit...

Paspelband in de goede kleur had ik er direct bijgekocht. De knoopjes waren overgebleven na Koninginnedag. En mijn handelsmerk bij de jongens, de extra drukknoop, paste ik nu ook bij mijn dochter toe. Met de kam snaps tang.




2 opmerkingen:

Pieke Wieke zei

Onlangs maakte ik een kleedje in hetzelfde stofje, met oranje accenten. Al vind ik de blauwe paspel ook wel mooi passen.

Twee emmerkes water zei

tuurlijk wil ik je volgen :)
in dat zelfde stofje maakte ik een rokje voor mezelf en mijn dochtertje ;)
groetjes!