dinsdag 2 juli 2013

Productiewerk...

Kortgeleden postte ik deze foto van mijn oudste zoon met een singlet van zeer dun tricot. Het was één van de warmste dagen van dit jaar dus het singlet werd met open armen ontvangen.










Direct kwam er de vraag of ik voor een klasgenootje ook een singlet kon maken en vier singletten voor mijn twee achterneefjes. Uiteraard, geen probleem.
Productiewerk is echt niet mijn ding, vooral niet met dit hele hele dunne tricot. De stand is nu drie klaar van de vijf. Dus het schiet op!


Voor de kleinste jongen werd een singlet gemaakt aan de hand van een gratis patroon van de Droomfabriek. Ik koos het dino-shirt met de envelophals en lange mouwen. Echter de mouwen werden er afgelaten en iets bijgeknipt. Een envelophals is bijna de enige mogelijkheid om voor baby's tot maat 80-86 een hals in een shirt te maken zonder knoopjes. Een envelophals is vooral bekend van de rompertjes. Stof van voor- en achterpand vallen op de schouder over elkaar heen om extra ruimte te creëeren bij het aantrekken.

Geen opmerkingen: