zaterdag 6 juli 2013

Niet leuk om te maken wel om te dragen

Vorig jaar maakte ik voor mijn jongens voor elk twee joggingbroeken. Een fijn 3/4 model met elastische tailleband om te dragen op het Hollandse strand. De hele vakantie hebben ze alleen maar die broeken gedragen.
Dit jaar kreeg ik dus wederom het verzoek om zulke "vakantiebroeken" te maken. En dat terwijl ik het hele jaar door geen broeken maak. Rits inzetten wil nooit netjes lukken, het model valt vaak anders dan gepland. Nee broeken zijn niet aan mij besteed.
Toch ging ik in het op het verzoek en werden er twee broekjes gemaakt. Met insteekzakken voor gevonden schelpjes en een siersteek als afwerking. Ik moet zeggen, die blije koppies maken veel goed. Zoveel zelfs dat ik het beroemde Jakob-patroon besteld heb. Wellicht dat ik daar ook zo'n gretige aftrek voor vindt.

Geen opmerkingen: