woensdag 17 juli 2013

Mei Tai zelf gemaakt

Mijn dochter is een draagdoekkind. Liefst dichtbij mama, op de buik in een tricot draagdoek. Dat ging lang goed, maar nu begint het tricot uit te zakken. Op zoek naar een andere draagdoek kwam ik bij de Mei Tai, daarmee kon zij op de rug en doordat de doeken geweven zijn zakken die niet uit.

Uiteraard wilde ik liever een Mei Tai zelfmaken maar welk patroon is geschikt? Ik sprak een draagdoekconsulente en zij verwees mij naar het patroon op Kiind.
Omdat je nooit weet hoe een doek uitvalt, gebruikte ik voor mijn versie couponnen van de Stoffenkraam.

Het werd een lijfje van camel ribstof en de banden werden licht denim. Het omzomen zoals in het patroon verving ik door aflocken. Stukken simpeler en voor mijn gevoel minder kans op scherpe randjes. De banden bleven ongevuld omdat ik simpelweg te weinig stof had voor gevulde banden. De schouderbanden bevallen ongevuld prima, ik heb ze iets breder gelaten zodat je ze fijn kunt uitspreiden. De heupband zou wel wat vullen in mijn rug kunnen gebruiken, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van mijn rug dan aan de Mei Tai.

En hier het resultaat, mijn dochter hangt er heerlijk in met haar tutdoekje in haar mond. De schouderbanden in het patroon zijn 210 cm, maar daar kan makkelijk een halve meter per kant vanaf de volgende keer.

Geen opmerkingen: