zaterdag 27 juli 2013

De clutch kwijt geraakt

Op de blog van Elisanna las ik al eerder de tutorial voor het maken van een clutch.
Een clutch is een klein handtasje, net groot genoeg voor wat kleine spulletjes.
Op mijn werk gebruik ik altijd een schoudertas. Ideaal voor het meenemen van al mijn papierwerk, deodorant, portemonnee, pennen, notitieboek, etc.
Tussen de middag echter, wandel ik soms met alleen wat boterhammen, telefoon, sleutels en een portemonnee richting bedrijfsrestaurant. Zonder broekzakken is dat een rommelig stapeltje.

Tijd dus voor een eigen clutch. Een ideaal project voor rest stofjes. Dan hoef je alleen de rits en volumevlieseline te kopen. Het bovendeel verstevigde ikzelf met vlieseline H250.

Mijn eerste versie was even puzzelen. Hier het resultaat:


Trots huppelde ik met mijn nieuwste naar manlief. "Kijk eens! Wat vind jij ervan?". Verderop hoorde ik wat kleine voetjes aan komen trippelen en een schel "Mij tas!!" klonk door de gang. Dochterlief glunderde van oor tot oor en ging op zoek naar spulletjes om in de clutch te stoppen.
Tja, eer van mijn werk was het zeker. Dus maakte ik rechtsomkeert, dook de stofjeskast in en zocht daar wat andere stofjes uit. Dit keer geen reststoffen, het werden de mooie nieuwe katoentjes met pauwenprint van De Stoffenkraam.
Dit keer ging het in elkaar zetten een stuk sneller. Bij mijn eerste versie had ik het onderpand-buitenstof gerimpeld zoals de tutorial beschrijft. Echter bleven er kleine gaatjes zichtbaar van het rimpeldraad, zelfs met een naald 75.
Daarom koos ik bij de tweede clutch voor een stolpplooi. Eenzelfde plooi die Elisanna ook al eens gebruikte in een eerdere clutch van haar hand.
Het polsbandje werd dit keer niet vastgemaakt met D-ringetje en musketonhaak. Het werd een simpel polsbandje simpelweg omdat de fourniturenwinkel al dicht was.
Nu maar hopen dat dochterlief deze versie niet inpikt.


 
 
 



Geen opmerkingen: